"Jestem duży, byłem mały..." - ostatnie spotkanie grupy

30.08.2018 r. odbyło się ostatnie spotkanie grupy zabawowej "Reyowe Smyki", której uczestnicy przychodzili na zajęcia od września 2017 r. Dzieci od września 2018 r. rozpoczynają edukację przedszkolną i żłobkową. Po przywitaniu zebranych piosenką i zabawy w nazywanie części ciała najmłodsi pokazywali w książce pt. "Zwierzęta i ich dzieci" kto jest duży (kura, koń, krowa, królica, owca, gęś) a kto mały (cielę, kurczęta, źrebię, prosięta, króliczki, jagnię, gąski). Dzieci są mniejsze od swoich rodziców. Z racji tego, że Smyki przez rok uczestnictwa w zajęciach urosły, nauczyliśmy się wierszyka Doroty Gellner.


,,Jestem duży” D. Gellner
Jestem duży, byłem mały
Wróżki mnie zaczarowały
Jakie wróżki?
Dobre wróżki i urosły moje nóżki
I urosły moje ręce, włosów też mam chyba więcej
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taki mały!

Zabawa polegała na pokazywaniu, czynnie włączyli się również rodzice i opiekunowie. Aby utrwalić wierszyk dzieci wykonały pracę plastyczną - wizerunek misia z origami, a na brzuszku umieściły słowa wiersza i swoje imię. Nie zabrakło zabaw w nowym basenie z piłeczkami, pokonywania toru, a także dmuchania baniek mydlanych i wyklejania z ciastoliny. Dużym zainteresowaniem cieszyła się zabawa w "Balonika" i taniec do piosenki: "Lewa ręka, prawa noga".  Sprawność fizyczną sprawdzaliśmy w zabawach na zjeżdżalni oraz spacerze z woreczkiem na głowie.

Kulminacyjnym punktem zajęć była wizyta niedźwiadka z bajki: "Masza i Niedźwiedź", którego dzieci przywołały głośnym okrzykiem: "Misiu!!!". Niedźwiadek częstował dzieci cukierkami i uczestniczył w rozdawaniu dyplomów za uczestnictwo w zajęciach. Dzieci mogły się przytulić do pluszowej ogromnej maskotki i zrobić sobie z nią zdjęcie. Zajęcia przebiegły w miłej i radosnej atmosferze.

Jako animator grupy "Reyowe Smyki" pragnę złożyć serdeczne podziękowania rodzicom i opiekunom za wspólny mile spędzony czas, wspaniałą rodzinną atmosferę, każde dobre słowo i uśmiech.
Kochane Smyki:
Życzę Wam, aby pobyt w przedszkolu był niekończącą się ciekawą i radosną przygodą oraz czasem beztroskiej zabawy i okazją do poznania prawdziwych przyjaciół. Bądźcie zawsze sobą i niech uśmiech nie znika z Waszych dziecięcych twarzy. 
Czas spędzony z Wami był dla mnie wspaniałą lekcją potwierdzającą sformułowanie P. Coelho:    "Dziec­ko może nau­czyć do­rosłych trzech rzeczy: cie­szyć się bez po­wodu, być ciągle czymś zajętym i do­magać się - ze wszys­tkich sił - te­go, cze­go prag­nie".






























Komentarze

Prześlij komentarz